Новий посібник ISO для онлайн-освіти
Рекомендації щодо безпечного застосування віртуальної реальності з метою навчання
За останній час онлайн-навчання для мільйонів людей стало нормою. Чимало коректив до отримання знань внесла пандемія COVID-19. За допомогою сучасних технологій, які прийшли нам на допомогу у цій непередбаченій ситуації, можна моделювати те, що для ефективного засвоєння навчального матеріалу раніше вважалося допустимим лише у форматі живого спілкування та реальної присутності. Сьогодні учень може відвідати музей, не виходячи за двері власної кімнати.
Проте використання технології віртуальної реальності (VR) має побічні ефекти, пов'язані з фізичним та психічним здоров'ям.
Проблеми можуть виникнути у людей з будь-якої сфери діяльності, де застосовується контент VR.
Посібник ISO/IEC TR 23842 «Інформаційні технології для навчання, освіти та професійної підготовки. Керівні вказівки щодо контенту віртуальної реальності з урахуванням людського фактору» було розроблено та опубліковано спільним технічним підкомітетом ISO та Міжнародною електротехнічною комісією у жовтні 2020 року для вирішення проблем у сфері освіти, щоб гарантувати ефективну та безпечну роботу технологій VR.
Частина 1 «Рекомендації щодо використання контенту віртуальної реальності» описує, що потрібно враховувати при використанні контенту VR у процесі підготовки фахівців та проведення навчання, щоб уникнути плутанини між реальністю та віртуальним світом.
Частина 2 «Рекомендації з розробки контенту віртуальної реальності» дає фахівцям, які готують навчальні матеріали у форматі VR, розуміння того, які фактори потрібно враховувати, щоб попередити ризики, пов'язані зі здоров'ям, наприклад, виникнення так званого «синдрому перезавантаження», коли користувач перестає розрізняти межі віртуального та адекватно сприймати реальність.
Це керівництво розглядає виключно контент VR у сфері освіти, з використанням віртуального шолома. Він не звертається до контенту VR з використанням технологій, що забезпечують повний ефект присутності або до контенту доповненої, змішаної чи об'єднаної реальності.
У статті використані матеріали з вебсайту ISO: https://www.iso.org